zondag 20 maart 2022

vandaag geen foto van mezelf
vandaag een eerbetoon aan dappere mensen in de Oekraïne
en de prachte tekst van ABBA: ode to freedom!
Wat hopen we voor dit land dat deze oorlog en vernietiging stopt...
we zijn allemaal mensen op deze aarde!
ODE TO FREEDM!

https://www.youtube.com/watch?v=YtNJybve8j4
if I ever write my ode to freedom
it will be in prose that chimes with me
it would be a simple ode to freedom
not pretentious, but with dignity
I would like to think that freedom is
more than just a word
in th grabd and lofty language
odes to freedom often go unheard
if I even wrote my ode to freedom
being privileged and spoiled for choice
then I fear that you would be suspecious
on the cause to which I'd lend my voice
it's elusive and it's hard to hold
it's a fleeting thing
that's why there is no ode to freedom
truly worth remembering
I wish someone would write
an ode to freedom that we all could sing

ABBA



Als ik ooit mij ode aan de vrijheid schrijf
Het zal in proza ​​zijn dat me aanspreekt
Het zou een simpele ode aan de vrijheid zijn
Niet pretentieus, maar met waardigheid
Ik zou graag willen denken dat vrijheid 
Meer is dan alleen een woord
In de grootse en verheven taal
Odes aan vrijheid blijven vaak ongehoord
Als ik ooit mijn ode aan de vrijheid heb geschreven
Bevoorrecht zijn en verwend met keuze
Dan ben ik bang dat je achterdochtig zou zijn
Van de zaak waaraan ik mijn stem zou lenen
Het is ongrijpbaar en moeilijk vast te houden
Het is iets vluchtigs
Daarom is er geen ode aan de vrijheid
Echt het onthouden waard
Ik wou dat iemand  dit zou schrijven
Een ode aan de vrijheid die we allemaal kunnen zingen

1 opmerking: